[ Pobierz całość w formacie PDF ]

powodami. Po kolejnych dwóch miesi cach okaza o si , e pomimo
wycofania obietnicy obroty nie tylko nie spad y, ale wr cz wzros y o kolejne
kilkana cie %!
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 47 z 61
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
... nisko lec ca pi ka !
- Jasiu, kupi am sobie now sukienk . To by a okazja! - mówi ona
do m a pokazuj c mu kawa ek materia u kosztuj cego tyle jakby go mia o
by co najmniej kilka razy wi cej - I wiesz co? Do tej sukienki dosta am w
komplecie jeszcze par drobiazgów, które kosztowa y tyle, co nic! -
szczebioce uszcz liwiona po owica, prezentuj c pasek, broszk , apaszk i
jeszcze par innych nie mniej "nic nie kosztuj cych drobiazgów". Problem w
tym, e gdyby policzy koszt tych drobiazgów to prawdopodobnie okaza o
by si , i przewy szaj koszt samej sukienki!
oczywi cie nie jest zadowolony daj c temu wyraz poprzez
wyj cie z domu i "zabarykadowanie si " w gara u w swoim dopiero, co
kupionym samochodzie. Nie pami ta ju jak dealer w salonie najpierw
zaproponowa mu okazyjn cen i namówi na jazd próbn , po której
podj stanowcz decyzj , e kupuje to cudo i to natychmiast ("w takiej
cenie nie dostanie Pan tego modelu nigdzie indziej! a gdy przysz o do
)
finalizowania transakcji dokupi jeszcze: zestaw stereo, klimatyzacj ,
szyberdach, ulepszona instalacj alarmow , poduszki powietrzne dla
pasa era i kilka innych drobiazgów. A w ciwie nie dokupi tylko dop aci ,
poniewa bez tych wszystkich drobiazgów tego konkretnego modelu
"akurat" nie by o w sprzeda y, wi c do okazyjnej ceny trzeba by o doliczy
tak sum , e zdecydowanie przesta a by okazyjn (no, ale do tego
szcz liwy nabywca suto wyposa onego auta nawet sam przed sob si nie
przyzna ).
Czy ju wiesz na czym polega "nisko lec ca pi ka
? :)
To jedna z najbardziej ulubionych technik stosowanych przez
wytrawnych handlowców. Zaproponuj klientowi zyskown transakcj ("oto
kserokopiarka w super cenie !") a potem "dodaj" do niej dodatkowych kilka
kosztownych drobiazgów z których klient nie mo e zrezygnowa ("musi Pan
do niej dokupi zestaw startowy, dodatkowy toner oraz lepsze warunki
gwarancji") i których zakup powoduje, e transakcja staje si naprawd
zyskowna ... ale nie dla Ciebie. Oto niezwykle skuteczna technika "niskiej
pi ki" !
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 48 z 61
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
Znajomy-nieznajomy, czyli uwik anie w dialog
Kiedy nie dalej jak wczoraj szed em jedn z g ównych ulic miasta w
którym mieszka, podesz a do mnie m oda, wielce powabna i urodziwa
kobieta i z czaruj cym u miechem zapyta a:
- Bardzo przepraszam, czy mog abym Panu zada pytanie?
- Bardzo prosz  odpowiedzia em og uszony jej urod
- Jak Pan s dzi, czy muzyka agodzi obyczaje?
- To zale y jaka...  ju chcia em rozpocz d szy wyk ad na ten
temat z oczywistym zamiarem pochwalenia si swoj znajomo ci barkowej
muzyki powa nej. Ale niestety dziewoja brutalnie mi przerwa a.
- No w nie, ma Pan racj zauwa aj c, e du o zale y od tego, o
jakim rodzaju muzyki mówimy. A Pan, jakiej muzyki s ucha?
- Przede wszystkim...  i tu rozwin em skrzyd a. Mówi em przez
dobre 5 minut o moich gustach, zahaczaj c oczywi cie o sprz t audio,
biografie ulubionych kompozytorów i dyrygentów. Ponad to nie
omieszka em si pochwali znajomo ci literatury i pewnie gada bym tak
jeszcze d ugo gdyby nie pad o kolejne pytanie.
- A woli Pan kasety czy CD? A mo e ogl da Pan koncerty na DVD?
Oczywi cie znowu da em upust swojej elokwencji. Po 20 minutach
rozmawiali my jak starzy znajomi. Po kolejnych za 10 by em szcz liwym
nabywc : 4 CD z koncertami skrzypcowymi Vivaldiego (zreszt jak si
pó niej okaza o w mocno pod ej interpretacji), tudzie 2 p yt DVD z
podobnym repertuarem!
Kiedy zjawi em si z tym wszystkim w domu, a wstyd by o mi si
przyzna przed samym sob , e pad em ofiar nad wyraz dobrze
zastosowanej techniki wywierania wp ywu zwanej 
uwik aniem w dialog
(technika ta zosta a wykryta i opisana przez polskich psychologów - prof.
Doli skiego i wspó pracowników).
Technika ta opiera si na tym, i cz ciej ulegamy pro bie
(propozycja zakupu) je li jej sformu owanie poprzedzone jest zupe nie nie
zobowi zuj cym dialogiem. Ten nie zobowi zuj c dialog wst pny powoduje,
osob pierwotnie nie znajom zaczynamy po kilku minutach traktowa
jako osob znan co nasila nasz uleg na jej ew. pro by.
Wa nym w tej technice jest to, e ka dy dialog, je li chodzi o jego
temat  z równym skutkiem nasila tendencje do uleg ci. Gdy poruszamy
w dialogu temat wa ny dla osoby, na któr chcemy wywrze wp yw,
wówczas przetwarzanie przez ni informacji ma charakter kontrolowany i
dodatkowym warunkiem wyst pienia uleg ci jest okazanie wyra nej
zbie no naszych pogl dów z pogl dami osoby, z któr dialog prowadzimy.
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 49 z 61
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
Je li natomiast dialog dotyczy spraw ma o wa nych (tak jak to by o w moim
przypadku), wówczas informacje s przetwarzane w sposób automatyczny, a
co za tym idzie, nie musimy deklarowa zbie no ci naszych pogl dów z
pogl dami interlokutora.
Zasad 
uwik ania w dialog nagminnie stosuj akwizytorzy

pracuj cy na ulicach nagabywuj cy przechodniów i oferuj cy mniej lub
bardziej tandetne towary po 
okazyjnej cenie. Na szcz cie w wi kszo ci
wypadków robi to do nieumiej tnie, skracaj c  do jednego
wst pn gr 
czy dwóch zda , co skutecznie chroni nas przed uleganiem ich 
naprawd
okazyjnym
propozycjom.
Chcesz wiedzie wi cej na temat
perswazji i wywierania wp ywu?
Zapraszam Ci na strony serwisu
www.yanscron.pl
Chcesz dowiedzie si jak napisa
skuteczny tekst perswazyjny
(ofert , reklam , tekst na stronach www, itp.)?
Zapraszam Ci na strony serwisu
www.hipnotycznymarketing.pl
Copyright 2003  2005 Yans Cron Consulting Group sp. z o.o. (Piotr M. abuz & Marcin Urba ski)
www.yanscron.pl || www.nlpwbiznesie.pl || www.mistrzmanipulacji.pl || www.hipnotycznymarketing.pl
info@yanscron.pl
strona 50 z 61
 Mistrz Manipulacji  podstawy (NLP i YAN System)
Rozdzia VIII
perswazyjny e-marketing, czyli jak pisa , aby
wirtualni klienci czytali i kupowali.
Par dni temu wpad w moje r ce pewien e-book zatytu owany [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • realwt.xlx.pl